Ni res, da moram imeti začetni kapital

Verjamem, da bi čisto vsak rad nekoč v prihodnosti imel podjetje. A vedno znova od ljudi, s katerimi se pogovarjam, slišim eno in isto stvar: Kako naj to storim, če pa nimam denarja za zagon? Morda vam bo v zgled naslednja zgodba.

Mlad študent je šel na potovanje na drugi konec sveta. Želel si je, da mu ostane spomin na pot, zato je, tako kot bi verjetno vi in jaz, fotogafiral vsak trenutek svojega dopusta. A zgodila se mu je nerodnost – nahrbtnik s fotoaparatom, računalnikom in vsemi njegovimi fotografijami mu je padel v vodo. Ostal je brez svojih fotografij.

Pomislil je, da je precej nerodno fotografije shranjevati na fizične nosilce podatkov, ko pa se takorekoč vsak dan povezujemo na splet. Kaj pa, če bi imeli aplikacijo, ki bi avtomatsko vse datoteke shranila nekam na varno na internet, in bi lahko do njih dostopali od koderkoli? No, tako je nastala ideja za Dropbox.

A naš študent ni bil programer in ni imel denarja, da bi najel nekoga, ki bi mu idejo razvil. Tako je namesto tega posnel kratek video, v katerem je opisal, kako bi ta aplikacija delovala, ter povabil ljudi, da pustijo podatke, če želijo, da jih obvesti, ko bo aplikacija na voljo.

Dobil je več kot pol milijona elektronskih naslovov. Natisnil jih je, ter jih odnesel investitorju. Poglej – toliko ljudi je, ki to hoče imeti. Daj mi denar, da skupaj narediva aplikacijo in oba bova imela nekaj od tega! Dropbox je do danes prejel več kot 100 milijonov dolarjev vložka.

Lekcija te zgodbe: Če znamo dokazati, da imamo stranke, ki so pripravljene plačati za naš izdelek, začetni kapital nikoli ni problem!

Matija Goljar